رييس اتاق اصناف از ارائه طرح هاي حمايتي اتاق به فرمانداري ويژه شهرستان ري خبر داد

کد مطلب : 54762 تاریخ مطلب : 1399/02/06

لطف الله ستاره در گفت و گو با پايگاه خبري روزسپيد با بيان اينکه اصناف در شرايط فعلي اوضاع نا به ساماني را تجربه مي‌کنند ، اظهار، داشت: تعطيلي واحد هاي صنفي موجب مي شود که کارفرما توان پرداخت حق بيمه را نداشته باشد، لذا به دليل نداشتن توان مالي تصميم به اخراج کارگران خواهد گرفت. وي افزود: در شرايط سخت کرونايي براي اصناف و به منظور کاهش بيکاري در جامعه معافيت هاي بيمه اي و بخشودگي سهم کارفرما ها مي تواند تاثير بسزايي در حفظ اشتغال و کسب رضايت اصناف شود. رئيس اتاق اصناف شهرستان ري در ادامه تاکيد کرد: وقتي واحد هاي صنفي تعطيل باشند،بر اساس قانون ارزش افزوده براي آنها محاسبه نخواهند شد لذا اداره امور مالياتي مي تواند براي ايجاد دلگرمي به واحد هاي صنفي اين مقوله را مطرح نمايند. ستاره با اشاره به تعطيلي بلند مدت اصناف بيان کرد: ادارات آب ، برق، گاز و تلفن مي توانند واحد هاي صنفي که در مدت معين مطرح شده از سوي ستاد کرونا تعطيل بودند را از پرداخت آبونمان معاف کنند. وي تاکيد کرد: تعطيلي اصناف خدماتي مشکلات فراواني را براي مردم به وجود آورد و بهتر بود که برخي اصناف خدمات رسان در سطح شهرستان به صورت شيفتي ارائه خدمات داشته باشند. رئيس اتاق اصناف شهرستان ري در ادامه گفت: واحد هاي صنفي بنا بر تعطيلات و رکود بازار خسارات فراواني متوجه شدند لذا مي توان با همکاري ساير دستگاه ها در راستاي کاهش آسيب ها واحد هاي صنفي را جهت دريافت وام هاي کم بهره به بانک ها معرفي کرد. وي اذعان داشت:44 اتحاديه و 35هزار واحد صنفي زير مجموعه اتاق اصناف شهرستان ري قرار دارند لذا با توجه به گستردگي اصناف و کاهش فروش 4 طرح حمايتي از اتاق اصناف شهرستان ري به فرمانداري ويژه شهرستان اعلام شده است.

رئيس اتاق اصناف شهرستان ري گفت: از آغاز نوروز تاکنون 1133 مورد بازرسي و نظارت از اصناف انجام شده که منجر به تشکيل 8 پرونده تخلف شده است.

کد مطلب : 54757 تاریخ مطلب : 1399/02/06

لطف الله ستاره در گفت و گو با پايگاه خبري روزسپيد اظهار داشت: طرح نظارتي نوروز با 12 بازرس از سوي اتاق اصناف شهرستان ري در دو شيفت صبح و عصر انجام شد و واحد هاي صنفي فعال از نظر داشتن پروانه كسب، نصب نشان قيمت كالا، مطابقت قيمت خريد با فروش و ميزان درصد سود را رصد شدند. وي افزود: در اجراي طرح نظارت ويژه خريد نوروزي 1133 واحد داراي كالاهاي اساسي شامل آجيل، خشكبار، پوشاك، ميوه و مواد پروتئيني مورد بازرسي قرار گرفت. رئيس اتاق اصناف شهرستان ري در ادامه گفت: از ابتداي آغاز طرح نوروزي تا کنون بازرسين اتاق اصناف ري موفق به کشف 8 مورد تخلف در سطح شهرستان ري شدند که پرونده متخلفان جهت بررسي به مراجع قضايي ارجاع شده است. وي تصريح کرد: کم فروشي و گران فروشي در صدر تخلفات اصناف شهرستان قرار دارد که در اين راستا مي توان به عدم نصب نشان قيمت كالا، مطابقت قيمت خريد با فروش و ميزان درصد سود اشاره کرد. ستاره در پايان خاطر نشان کرد: مطرح شدن پديده ويروس کرونا آن هم در روز‌هاي پايان سال که اصناف اميد به افزايش حجم فروش داشتند باعث ايجاد مشکلاتي شد، اما اصناف با تعطيلي واحد هاي صنفي و به رغم وجودمشکلات فراوان نقش قابل توجهي را در کاهش آمار ابتلا به کرونا ايفا کردند.

5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
نیمتا روزنامه های صبح کشور