کد مطلب : 69001 تاریخ مطلب : 1399/12/13

شيوع کرونا در ري 70 واحد صنفي اغذيه‌فروشي را تعطيل کرد

به گزارش روابط عمومي اتاق اصناف شهرستان ري کامران بهورمنش رئيس اتحاديه صنف اغذيه‌فروشان شهرستان ري با اشاره به سختي کار اين صنف اظهار داشت: شغل اغذيه‌فروشي از مشاغل سخت محسوب مي‌شود که همواره با زحمت فراوان و در ساعات کاري طولاني و حتي در روزهاي تعطيل مشغول به پاسخگوي مشتريان غذا هستند.





وي افزود: علاوه بر سختي کار و ساعات خدمات رساني طولاني اعضاي اين صنف با مشکلاتي از قبيل هجمه و تبليغات سوء با محوريت عدم مصرف غذاهاي فست فودي و سوسيس و کالباس مواجه‌اند که اغلب سياه نمايي بوده و باعث رکود اين صنف مي‌شود.

رئيس اتحاديه صنف اغذيه‌فروشان در ادامه گفت: هرساله اسفندماه و ايام نوروز دوران طلايي صاحبان صنوف غذا در شهر زيارتي ري است و به‌ويژه امسال که مصادف با ايام رجب و شعبان شده است و بايد غذاخوري و فست فودها مملو از مشتري بود و کسب کار اين صنف بيش از گذشته رونق مي‌گرفت اما از اوايل اسفند سال گذشته به‌منظور پيشگيري از کرونا رستوران و فست فود هاي سراسر کشور تعطيل شدند و کار خود را در قالب عرضه بيرون بر ادامه دادند.

بهورمنش تصريح کرد: روش بيرون بر شيوه مجاز روزهاي کرونايي براي صنوف عرضه‌کننده غذا و فست فود است اما افزايش حساسيت نسبت به غذاي بيرون بر در بين مردم وضعيت را دشوار کرده که اين شيوه هم فايده‌اي براي اين صنف نداشته و اين ويروس سفره صنف اغذيه‌فروشان را جمع کرده است. صاحبان اين صنف اميد داشتند که شايد اين شيوه تا حدودي زخم ناشي از کرونا را التيام ببخشد اما متأسفانه موفق نبوده و صاحبان واحدهاي صنفي با کوله باري از بدهي و قسط تنها مانده‌اند.

رئيس اتحاديه صنف اغذيه‌فروشان شهرستان ري بيان کرد: به دليل شيوع کرونا مردم کمتر از غذاي بيرون بر به‌ويژه فست فود استفاده کردند و اين مسئله ضرر زيادي به اين صنف وارد کرده است و تاکنون 70 واحد صنفي اين شهرستان تعطيل و 700 کارگر اين صنف از کار بيکار شده‌اند.

بهورمنش اظهار داشت: قيمت مواد اوليه اين صنف مانند پنير پيتزا، سوسيس و کالباس، گوشت، روغن، خيار شور و گوجه‌فرنگي در سال جاري افزايش قابل‌توجهي داشته و از سوي ديگر هزينه‌هاي ثابت مانند ماليات و اجاره روند صعودي داشته و اين موضوع باعث افزايش هزينه‌هاي جاري‌شده است.

رئيس اتحاديه صنف اغذيه‌فروشان شهرستان ري در پايان خاطرنشان کرد: از مسئولان خواسته‌شده در مورد معافيت مالياتي، مهلت گرفتن از صاحبان املاک، حق بيمه تأمين اجتماعي، پرداخت تسهيلات ارزان قيمت و اختصاص مواد اوليه لازم اين صنف همکاري لازم صورت گيرد اما تا به حال شاهد هيچ‌گونه حمايتي نبوديم.
نیمتا روزنامه های صبح کشور