کد مطلب : 6733 تاریخ مطلب : 1395/08/14

آيين نامه اجرايي نحوه برگزاري روز بازارهاي جمعي

(موضوع ماده (85) قانون نظام صنفي)

تعاريف
ماده 1 – تعاريف:
روز بازار: مکاني است جهت عرضه کالا و محصولات صرفا داخلي توسط افراد و يا واحدهاي صنفي که به صورت موقت وفق شرايط اين آيين نامه ايجاد مي گردد.
کارگروه: کارگروه راهبري روز بازارهاي جمعي.
اهداف
ماده 2 – اهداف:
الف- حمايت از توليدات داخلي منجمله صنايع دستي، خانگي و روستايي
ب- کمک به رفع سد معابر عمومي و فروشندگان کم سرمايه
نحوه برگزاري روز بازارها
ماده 3- به منظور تشخيص ضرورت ايجاد روزبازارها و نظارت بر حسن اجراي اين آيين نامه در هر شهرستان کارگروهي متشکل از روسا يا معاونين دستگاههاي زير تشکيل مي گردد:
1- شهرداري(رييس)
2- سازمان و يا اداره صنعت، معدن و تجارت
3- جهاد کشاورزي
4- اتاق اصناف
5- تعاون، کار و رفاه اجتماعي
تبصره: جلسات کارگروه با حداقل چهارعضو تشکيل و تصميمات آن با سه راي معتبر خواهد بود، ضمنا در صورت تشخيص کارگروه، از نمايندگان ساير دستگاهها و تشکلها بدون داشتن حق راي جهت شرکت در جلسات دعوت به عمل مي آيد.
ماده 4- ضرورت ايجاد يک يا چند روز بازار، تعيين ضوابط واگذاري، تعداد غرف، مکان هاي قابل واگذاري و ضابطه توليدات داخلي به منظور جلوگيري از اختلال در عرضه محصولات توسط واحدهاي صنفي با پيشنهاد مشترک شهرداري و اتاق اصناف بر عهده کارگروه مي باشد.
ماده 5- متقاضيان اعم از صنفي، صنعتي، مشاغل خانگي و روستايي، صنايع دستي و نيز فروشندگان کم سرمايه و فاقد مکان ميتوانند از امکانات روز بازارهاي پيش بيني شده مطابق مقررات تعيين شده توسط کارگروه استفاده نمايند.
ماده 6- چگونگي قيمت گذاري کالاهاي قابل عرضه در روز بازارها تابع مقررات عمومي کشور مي باشد.
ماده 7- اين آيين نامه به استناد ماده(85) قانون نظام صنفي مشتمل بر (7) ماده و (1) تبصره توسط دبيرخانه هيات عالي نظارت تهيه و در تاريخ 1394/9/23به تصويب وزير صنعت، معدن و تجارت رسيد.
نیمتا روزنامه های صبح کشور